PR produktu je dôležitejšie ako jeho kvalita

Možno sa vám to nebude páčiť, ale je to naozaj tak – aj priemerný produkt s oveľa lepším PR dokáže predbehnúť ten najlepší produkt. Viete prečo? Pretože ľudia sa pri nakupovaní rozhodujú iracionálne. Hoci nákup dokážu racionálne odôvodniť, rozhodnutie, prečo si vybrali práve tento produkt, je emotívne a nezakladá sa na logickom uvažovaní. Fakt. Aj preto, keď predávate čokoľvek, nestačí vyhlasovať o tom, že je to najlepšie. To o svojich výrobkoch či službách dnes tvrdí takmer každý. Buďte iný, výnimočný, zaujmite. Ako?

budova

Požiadajte o pomoc reklamnú agentúru
Nemusíte mať stotisícový rozpočet na reklamnú kampaň. To, čo vidíte v telke, je len špička ľadovca. Najväčšie spoločnosti, ktoré si môžu za jeden spot dovoliť zaplatiť 3 000 €. A pritom zbytočne, televízna reklama je mŕtva. Úspešná reklamná agentúra vám pomôže zlepšiť vnímanie vášho produktu aj za nižší rozpočet, ako majú mobilní operátori. Základom je zistiť hlavné výhody toho, čo chcete predať a dokonale spoznať cieľovú skupinu, ktorá si to má kúpiť.

Bez marketingovej stratégie ani ranu
Pojem marketingová stratégia znie strašidelne. Všetko, čo má v sebe slovo „stratégia“ napovedá, že pôjde o niečo nudné, zdĺhavé a drahé. Nie je to však pravda, zabudnite na štátne stratégie. Vytvoriť stratégiu pre vašu firmu v spolupráci s reklamnou agentúrou môže byť aj zábava, no hlavne sa veľa naučíte – o sebe, o vašom produkte, o vašich zákazníkoch, hlavne o tých potencionálnych. Improvizácia sa pri reklamnej kampani neoplatí, všetko musí byť naplánované. Jasné, improvizácia na sociálnych sieťach, ktorá reaguje na aktuálne dianie je super, no kostra kampane musí byť dopredu naplánovaná.

Radšej si priplaťte
Sú veci, na ktorých sa pri podnikaní neoplatí šetriť. Toto je jedna z nich, radšej si priplaťte za agentúru, o ktorej máte dobré referencie, ako by ste mali v konečnom dôsledku ušetriť 1 000 € a výsledok kampane by bol fiaskom. Chcete ušetriť? Kúpte si lacné tonery, no v žiadnom prípade nie agentúru, ktorá svoju prácu a váš produkt nedokáže predať.

Text: PR, foto: ilustračné (flickr.com)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *