MYmuži.sk

Dá sa rezervná pneumatika plnohodnotne nahradiť?

28. september 2017 autor Redakcia, kategória Sexi autá

Podľa štatistík šofér pichne pneumatiku každých 150 000 km, väčšinou to pozná podľa toho, že sa vozidlo začne stáčať na stranu. Ak začnete mať podozrenie, že sa to stalo aj vám, najprv sa v kľude zastavte, aby ste neohrozili bezpečnosť prevádzky. A potom sa môžete pustiť do výmeny kolesa.

Dá se rezervná pneumatika plnohodnotne nahradiť?

Dá se rezervná pneumatika plnohodnotne nahradiť? (Foto: shutterstock.com)

Ale plnohodnotnou rezervou už je v Európe vybavené len nízke percento nových áut. Podľa štatistík je 46 % áut vybavených lepiacou sadou, 27 % dojazdovým kolesom, 15 % má niektorú z dojazdových pneumatík, tiež označovaných ako RunFlat. Štandardnou rezervou je vybavených len 12 % vozidiel.

Kvôli nátlaku na znižovanie spotreby sa neustále hľadajú spôsoby, ako vozidlá odľahčiť, a automobilky v tomto smere vychádzajú šoférom v ústrety tým, že ich namiesto rezervy vybavia skôr sadou na opravu defektov. Aké sú možnosti?

Spreje

Výhodou opravných sprejov je, že nezaberajú príliš mnoho miesta a ľahko s nimi opravíte menšie defekty, väčšinou do veľkosti 5 mm. A nemusíte ani dávať dole poškodenú pneumatiku. Pozorne si však pred použitím prečítajte návod a nezabudnite, že pneumatika opravená pomocou spreja nie je opravená na stálo. Čo najskôr preto navštívte pneuservis.

Opravné sady

Efektívnejšiu variantu než sprej predstavujú opravné sady, ktoré bývajú vybavené tesniacou látkou a kompresorom. Po aplikácii tesniacej látky pneumatiku kompresorom dofúknite na požadovaný tlak a môžete pokračovať ďalej. Ak behom cesty budete mať dojem, že je tlak potreba doplniť, opätovne použite kompresor. Aj v tomto prípade je však dobré navštíviť pneuservis čo najskôr.

Keď spreje ani kompresor nepomôžu

Existujú defekty, s ktorými si sprej ani kompresor skutočne neporadí. Typickým prípadom je poškodená bočnica, ktorá väčšinou vyžaduje odťah do servisu alebo výmenu kolesa. Aj tu existuje niekoľko variánt riešenia situácie – dojazdové pneumatiky alebo tradičná rezerva.

Runflat pneumatiky

Ďalším možným spôsobom je použitie dojazdových RunFlat pneumatík. Aj u nich však dávajte pozor. V prípade defektu na nich spoľahlivo ujdete medzi 80 až 100 km a výrobci udávajú, že pri jazde na poškodenej RunFlat pneumatike je nutné držať rýchlosť pod 80 km/h. Jedná sa však o riešenie, ktoré je oproti bežnej pneumatike o niečo drahšie.

Klasická rezerva

Rezervné koleso je stále najspoľahlivejšou variantou pre prípad defektu. Zaručuje vám 100% istotu, že v poriadku docestujete na miesto určenia, najlepšie do najbližšieho pneuservisu, kde vám pôvodnú pneumatiku opravia. V krajnom prípade tu rovno kúpite novú. Výmena za rezervu vás v mnohých prípadoch vyjde lacnejšie, než keby sa vám oprava pomocou lacnejších alternatív nepodarila a vy ste sa museli nechať odtiahnuť.

Text: PR

Nájdete nás na facebooku