MYmuži.sk

15 zdravých potravín, ktoré zastavia chuť na sladké

5. august 2015 autor Zdenka Maňťová, kategória Zdravie

Je dobré vedieť, že vždy keď si dáme pod zub niečo „malé”, často v sebe takéto menšie olovranty ukrývajú priveľa cukru. Možnosť ako zahnať našu túžbu po sladkom je vyskúšať niečo nové – napríklad také orechy. Rýchlejšie sa cítime plnšími a zabráni nám, aby sme vyjedli celú chladničku. Niektoré z nižšie spomenutých potravín nesú v sebe hormón regulujúci hlad, pri iných prijmeme nízke množstvo kalórií.

Hneď ako vám začne škvŕkať v žalúdku medzi jednotlivými chodmi, je dobré vedieť, že môžeme vyberať z množstva zdravých pochutín, ktoré zažehnajú hlad po sladkom. Varianty ako zelený hrášok alebo avokádo dokážu zastaviť naše zvyky zízať na jedlá a potraviny plné prázdnych kalórií a tukov. Ďalšou príjemnou správou je, že stačí, aby sme čo i len zacítili vôňu tabuľky horkej čokolády a práve to upokojí naše hriešne túžby ju celú zjesť na posedenie. Vypátrali sme, ktorých 15 potravín má tlmiace účinky proti vlčiemu hladu. Výsledky dokážu pomôcť, aby sme opäť nesiahli po balíku vyprážaných zemiačikov.

#1: Orechy

Sú všeobecne známe pre svoj obsah zdravých tukov. Orechy majú celú zásobu vlákniny a proteínov, ktorá postupne rozkladá prijatú energiu efektívne v tele a udržuje nás dlhšie sýtejších.

orechy

#2: Otruby

Otruby sú zdrojom pre hormón Cholekostokinín, ktorý je prospešný pre naše trávenie a minimalizuje hlad. S touto prevratnou novinkou prišli nové vedecké výskumy. Pomalý priebeh rozkladu škrobu v žalúdočných šťavách pôsobí na cukor v krvi, má ľahko stráviteľnú, rozpustnú vlákninu. To je gro tejto zázračnej potraviny, najlepšie v surovom stave.

#3: Avokádo

Obsahuje množstvo jednoduchých a nasýtených, zdravých tukov prospešných pre činnosť srdca. V súčasnosti zaznamenalo avokádo obrovský vzrast konzumácie u konzumentov. Výskumníci z univerzity v Yeashive si posvietili nato, aké veľké množstvo zdravých tukov v sebe obsahuje, aby vyvolalo silnejšiu mozgovú činnosť a znížilo túžbu po jedle s následným pocitom rýchlejšie plného žalúdka.

#4: Zelené struky fazule

Práve zelené struky a plody tohto drobného zázraku v sebe nesú vitamín B (kyselinu listovú), Fosfor, Mangán a vitamín K, ktorý je prospešný pre zdravie kostí a úbytku telesnej hmotnosti. Majú vysoký podiel vlákniny, proteínov a vody, čo sa podpisuje pre ustálený pocit plného bruška.

#5: Zelené listy zeleniny

Nutrične vyvážené bohatstvo kelových zelených listov a špenátu podporuje tvorbu obalových membrán vnútorných orgánov s rozšíreným názvom Thylakoid. Na základe výsledkov výskumníkov Lundskej univerzity vo Švédsku znižujú návaly krátkodobého hladu a pomáhajú na dlhšie zasýtiť.

#6: Jablká

Rajské jablká, ktoré sa stali od prvopočiatku predmetom prvého hriechu, prekvapujúco obsahujú Pektín vo vyššom množstve. Ako je všetkým dobre známe, regulujú proces tráviacej činnosti, znižujú množstvá cukru a kalórií v tele. Aby to nebolo všetko, absorbujú prijaté kalórie do krvného systému po každom chode. Všetky ich účinky nás ochraňujú pred hrozivým „cukrovým kolapsom“. Obvykle zaháňajú naše strašné chute zjesť viac, ako by sme mali prijať.

jablka

#7: Horká čokoláda

Ženy, ktoré konzumovali primerané dávky horkej hriešnej a voňavej pochúťky, jasne zaznamenali menšiu chuť prejedania sa, čím zabili dve muchy jednou ranou- boli najedené a menej priberali vďaka úbytku hladového hormónu Ghrelin. Dokázali to vedci svojou štúdiou z roku 2010. Výsledky ukázali, že horká čokoláda je schodnejšia voľba ako mliečna čokoláda presýtená cukrom a prázdnymi kalóriami. Prínos zvyšuje pocit spokojného, najedeného bruška, čo v praxi znamená, že zjeme menej.

#8: Ľanové semienka

Nabité vitamínmi, minerálmi a esenciálnymi mastnými kyselinami, ľanové semiačka zvyšujú pocit plnosti vďaka stráviteľnej vláknine. Tip pre zdravie: na raňajky si nasypte cereálie, zalejte mliekom a posypte ľanovými semienkami. Zredukuje návaly hladu na minimum.

#9: Slivky

Slivky vedia účinnejšie upokojiť naše mlsné jazýčky ako keksíky. Takýto bol záver štúdie štátnej univerzity zo San Diega v roku 2009. Sušené slivky znižujú a upravujú hladinu našich hladových hormónov, zásobujú telo prirodzenejšie stráviteľným ovocným cukrom- fruktózou a uľavia nášmu nespokojnému žalúdku. Pozor na primerané množstvo cukru v kupovaných, sušených slivkách!

slivky

#10: Grécky jogurt

Tvorí redšiu konzistenciu. Obsahuje srvátku, ktorá sa lepšie strávi. Má dvojnásobne väčšiu dávku proteínov v porovnaní so smotanovým jogurtom. Vytvára tak ideálne žalúdočné prostredie. Aby ste ho osladili, stačí pridať banán alebo med.

#11: Strukovina

Rovnako ako fazuľa, aj hrášok, šošovica alebo cícer sú ideálnym zdrojom pomaly stráviteľných proteínov a bod k dobru si pripisuje aj tým, ako je všestranne využiteľná. Nabitá proteínmi a navyše s nízkym glykemickým indexom. Nespôsobuje zvyšovanie cukru v krvi a udržiava chuťové poháriky v rozumnej norme.

#12: Zeleninový džús

Pravý zeleninový džús má vysoké percento vitamínov, minerálov a antioxidantov. Tie nielenže zvyšujú odolnosť obranyschopnosti organizmu, ale sú účinné aj v boji proti vlčiemu hladu. Jeho hlavnou podstatou je zásobiť telo potrebnými stavebnými látkami, aby sa v našom tele dokázala regulovať hladina cukru v krvi a minimalizovať hlad.

#13: Kyslé uhorky

Uhorky môžu mať odlišnú veľkosť, ale čo je podstatné, jedna sklenená nádoba kyslých uhoriek obsahuje menej než 100 kalórií! Neprejeme sa nimi a človek je sýty. Pri nákupe a výbere kyslých uhoriek vyberajte len čisto prírodné, bez pridaných cukrov a farbív. Tehuľky, neodopierajte si svoje chute na kyslé uhorky!

#14: Kajenské korenie

Za zmienku stojí kajenské korenie. Zvyšuje telesnú teplotu, nabudí metabolizmus a tak môžeme efektívnejšie páliť prijaté kalórie. Štúdia, ktorá sa konala v roku 2011, má za výsledok, že testovaní účastníci boli po užití korenia v jedle menej hladní a boli najmenej náchylní ku konzumácií sladkých, slaných a tukových jedál.

#15: Guarana

Guarana je rastlina pôvodom z Brazílie. Jej mnohé priaznivé účinky sú známe už po stáročia. Guarana znižuje chuť k jedlu a stimuluje odbúravanie tukov, vďaka tomu je súčasťou mnohých redukčných diét. Okrem toho dodáva energiu, potlačuje únavu, zlepšuje pamäť a sústredenie. Jej užívanie je bezpečné, nie je nijak návykové a môžete ju užívať denne.

guarana

U nás je možné zakúpiť Guaranu v tabletách a to rovno originál, ktorý je vyrábaný už od roku 1945 priamo v Brazílii z dozdrvených plodov rastliny. Viac informácii a možnosť objednania cez internet nájdete priamo na slovenských stránkach www.GuaranaPlus.sk.

Teraz ešte výhodnejšie !!

Vyskúšajte GuaranaPlus tablety len od  4,90€  3,90€ za balenie
Objednať na oficiálnych stránkach

Foto: ilustračné (zdroj: flickr.com)

Nájdete nás na facebooku